torsdag 15 mars 2012

Star Wars - inte för alla

Vi börjar prata om kläder. För vi kollade såklart på Star Wars igen och lillebror började längta efter sin tröja med Master Yoda och undrade när jag skulle tvätta Darth Vader-tröjan.
"Varför har inte jag några kläder med Star Wars?"
Frågan kommer från storasyster.
Ja varför? För att nån annan väljer vad du får gilla.
"Jag skulle vilja ha en frän tunika med Yoda eller Luke och Leia på."
Enda chansen det skulle ske är om jag tillverkar en själv...
Visst är det märkligt!? Vad mer får man inte gilla som tjej? Super Mario. Har då jag aldrig sett på tjejavdelningen. Avdelningen som nån annan bestämt...
Och om man som kille gillar Pet shop? Samma där...

"Vi får mailbomba klädföretagen!" tycker en vän på FB.
Och jag blir lite peppad. Ingen bomb kanske, men väl en början:
Har skickat Star Wars-frågan till Lindex kundtjänst. Ska bli intressant att läsa vad dom svarar...


3 kommentarer:

  1. Ikväll går stora E på pyjamasparty i sin favoritpyjamas. Det är en grå heldress med en stor bild av Yoda och texten STAR WARS! =) Eftersom det är favoriten har jag försökt hitta fler pyjamasar i den modellen men de erbjuds inte till flickor. Flickor kan tydligen bara sova i två-delat eller i nattlinne! Tur att hon själv aldrig förstod att Star wars-pyjamasen "egentligen" var tänkt att säljas till killar!

    SvaraRadera
  2. Här finns en till (dock FÖR liten tjej, som egentligen inte vet vad star wars är. Bara att det är något coolt som brorsan säger) som i alla fall säger att hon också vill ha tröja med star wars på!! Hon kan ju ärva sen i alla fall men vore super coolt med en klänning med yoda på...! Eller NU fick jag en idée!!! Klippa sönder en tröja och sy på trycket på en klänning...kanske vore något....! Hmmmmm...tåls att fundera på.... =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den tanken har jag också haft, att klippa och sy. Men...nu blev det liksom principsak av det hela, så jag vägrar! ;-)

      Radera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails