söndag 11 mars 2012

Reima kvalité?

Är sjukt besviken på Reima-overallen jag köpte inför säsongen. En overall modell Kvasa.
Rumpan ser ut som skrutt! Nött och noppig som en gammal svettis-tröja.
Ska det vara så? Har jag haft för höga förväntningar?
Har skickat iväg en förfrågan om detta till butiken jag beställde den från. Ska bli spännande att få svar.

Har haft Reima förut och varit nöjd. Men det var ett par år sedan, så barnen var ju mindre.
Vad har du för erfarenhet?
Ska man bara ha Reima fram till att barnen börjar kunna röra sej ordentligt?
Som det känns nu hade det varit smartare att köpa flera, billiga overaller. Då hade jag då inte suttit här och surat i alla fall...

3 kommentarer:

  1. Nä, de e ju inte kul alltså... Här har också den "hårda" snön gjort sitt på Gneis-overallen men inte lika farligt som jag trott ändå...
    Bra att du frågar dem!

    SvaraRadera
  2. Grabben va ett mycket "arbetande" barn på den tiden han var yngre, nu också för den delen. Han hade en Reimastass som vi häpnades över kvalliten. Han Var då som nu ute i alla väder och den höll måtten. Minns inte att jag tyckte att den var sliten efter en vinter. Han fick ett par arbetsbrackor av modell Blåkläder, precis samma kvallitee som för vuxna, de slet han verkligen ut på riktigt. Så jag kanske inte tänkte på om hans Reima var ovanligt sliten e fter en vinter. Vet att jag var otroligt glad döver att den höll honom torr oavsett väder och vind. Tala gärna om vad du får för svar av återförsäljaren. Är detta ett överskattat märke eller ej, ja det är frågan det.

    SvaraRadera
  3. Har också kört Gneis. Den är lite "luddig" men inte alls så farligt. Kostar det så ska det hålla, och jag är nöjd med Gneisen. Stort plus för passformen som fröken E gillar!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails