torsdag 2 februari 2012

Firat

Det blev trots allt en ganska bra dag. Inte hunnit känna efter att jag egentligen är jättetrött...
Chockade storasyster med ett extra stick idag. Vattkoppsvaccinering. Hade totalt glömt bort det... Men det gick ganska bra...typ...för hon satt helt själv och hon satt stilla. Att hon sen skrek och grät...det räknas inte.

Sen var det firardags! Mamma/mommo!
Grattis!


Nu inväntar vi kvällens stick.
Lillebror tycker det är tråkigt att hålla storasyster i handen: "Jag vill inte! Det är tråkigt!"
Men jag har bestämt att han ska "hjälpa till". Det är både hans och min skyldighet! Och inte mer än rätt! Jag ser på storasyster att hon uppskattar det - att han får/måste vara delaktig i det som drabbat henne. Vi pratar om att det är nu han måste ställa upp. Om några veckor har hon vant sej. Men fram tills dess tar vi hand om varandra! Faktiskt! Så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails