lördag 28 maj 2011

Ser rött

Köpte ju nya röda byxor till lillebror, på Cubus. Jag tvättade dom direkt eftersom det satt en varningslapp i om att färgen kunde torrfälla.
Idag hittade jag favvo sommarskorna. Lite sunkiga. Så in i maskinen med dom.
Hör skrammel från maskinen. Tittar in och ser att nåt far omkring. Tänker att det är väl nåt leksakssvärd eller nåt. Efter ett tag skramlar det mer. Ser en plåtbit! Och när jag tittar i cyfonen ser jag detta:

Rött ludd och rosa vatten. Får plocka bort ludd tre gånger för att vattnet ska rinna ner.
Stoppar maskinen och tar ut plåtbitarna.

Toarulle för storleksjämförelse.
Var tusan kommer dom ifrån??
Behöver jag tillägga att mina vita skor nu har en annan nyans...
Undrar hur många gånger jag måste köra maskinen tom för att få bort allt...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails