söndag 31 mars 2013

Same but different

Kanske minns du att jag nämnt att jag snart inte skulle ha jobbet kvar. Att min visstidsanställning skulle ta slut. Oron började så smått lägra sig i lilla radhuset. Blondinen har varit extra orolig:
"Hur ska vi göra sen då mamma, när du tappat jobbet?..... Men om vi måste köpa nåt, eller åka någonstans, kan vi nog säga till pappa att betala."
!!!! Hahaha! Det skulle han nog säkert...!

Som tur är har det ordnat sig! Men det var på håret...
Beskedet kom i elfte timmen... Bokstavligen!
Tjohoo!

Samma arbetsgivare, men annat jobb. Med placeringsort hemorten! En sten från mina axlar... Kommer underlätta både tids- och pengamässigt.

Jag går från att vara handläggare till att bli SIUS-konsulent.
?? tänker du kanske.
Jag citerar:
"Särskilt introduktions- och uppföljningsstöd - SIUS, är ett individuellt stöd till en arbetssökande
med funktionshinder som medför nedsatt arbetsförmåga inför en anställning.
Det särskilda stödet ges till såväl den arbetssökande som till arbetsplatsen av en SIUS-konsulent som har särskild kompetens i introduktionsmetodik.
---
Inför en anställning av en arbetssökande med funktionshinder som medför nedsatt arbetsförmåga kan SIUS-konsulenten ge ett särskilt stöd vid introduktionen. SIUS- konsulenten samverkar med arbetsplatsen om uppläggning av introduktionen och svarar för att ge det individuella stödet till den arbetssökande enligt en handlingsplan. Det kan ibland innebära att SIUS-konsulenten arbetar sida vid sida med den arbetssökande
i de aktuella arbetsuppgifterna under en tid. Stödet trappas ned successivt under stödperioden för att helt upphöra när den arbetssökande kan utföra planerade uppgifter självständigt"



Det kommer bli spännande! Ett annat sätt att arbeta. Mer "hands on".
Nu följer en tid av introduktion och utbildning. Mer kunskap. Det blir bra.
Start på tisdag.


4 kommentarer:

  1. Skönt att det ordnade sej! Och gött att jobba "hemma" :-)

    SvaraRadera
  2. Typ hemma. Ff varannan vecka, men placeringsort hemma gör att jag kan åka på arbetstid! :)

    SvaraRadera
  3. Skönt med saker som ordnar upp sig :)
    Lena

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails