onsdag 25 april 2012

Wilms-upprop!

Hej på er alla!
Jag vet att ni finns där ute och att ni läser. En del av er har jag haft mailkontakt med och jag tänker på er. Känns skönt att veta att ni finns där ute även om vi inte träffas.
Fler dyker upp titt som tätt.
Kan ni inte skriva en kommentar och berätta vart ni är; under behandling, efter behandling, i glädje eller sorg.
Kanske också en kommentar om vart i landet ni finns.
Allt för att ge alla chans till stöd, råd och ja...allt vad vi kan ge varandra.

Kanske nån känner för att lägga upp en Wilmsgrupp på FB? Döpa den till "Wilms tumör" så den blir enkelt sökbar. För att enkelt kunna skrika till om det är nåt man undrar. Alla kan vi vara varandra till hjälp på nåt sätt. Men det lägger jag ut på nån annan att ta tag i. Nån som är lite driven :-)

Update för vår situation:
Wilms stadie 3, medium risk
Höger njure borta. 14 dagars strålning och 27 veckors behandlingsschema.
Färdigbehandlad feb -10 (är det så länge sen!?)
Västerdalarna

Nåt sånt kanske :)

Kram på er!!!

2 kommentarer:

  1. Hej! Tack för ditt stöd via min blogg (prinsenavnottrask.blog.se). Idag är det en lite bättre dag, har bestämt mig för att lägga skolan år sidan idag och måla Fredriks rum istället! Vi har samma utgångsläge (även vi höger njure borttagen :-) ) som er fast vi påbörjade hela processen i augusti 2011. Jag gillar att läsa din blogg.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hej

    Insjuknade 2010 augusti. Vänster njure borttagen. 34 veckors cellgift var 3:e vecka. Återfall Juni, metastaser i lungor, startade genast behandling enl. ICE. Tyvärr gick det inte hela vägen. Tildas liv slocknade 31/10-11.
    Du var den jag fick tag i först och hjälpte mig med alla frågor som snurrade i mitt huvud!!
    Stor kram till dig

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails