söndag 28 november 2010

Hur tänker dom??

Det har snöat till och från några dagar. Drivit en hel del. Så idag beställde jag plogning. Som _jag_betalar.
Kom hem till en plogad gård. Plogad väg. Så jag kan åka på vägen.
På kvällskvisten såg jag ägaren till grannhuset komma med släpvagn. Han hyr ut huset, så jag tänkte att han kanske skulle hämta hem mer saker. Ser att bilen åker iväg efter en stund. Utan släpvagn.
Var är då släpvagnen, undrar du säkert? Eller du kanske tar för givet att han parkerat på sin gård. NEJ! Det har han INTE gjort. Han har parkerat på den väg som _jag_ har fått plogad. Mitt i vägen!!! Dessutom vet jag att han och pappa "diskuterat" liknande parkering förut. Inte heller pappa uppskattade en släpvagn mitt i vägen.
Och nej! Jag tänker inte gå in dit och fråga hur dom tänkt. För båda super. Sist han var hit åkte hyraren fast för fyllekörning och blev av med sin bil pga att det var körförbud på den. Vilda western... Å precis när jag skriver "vilda western" galopperar andra grannens hästar över min gård påväg mot stallet. Ännu en sak jag är irriterad över...Säkert jättesmidigt att bara släppa hästarna och låta dom springa hem. Grrrr...... Hur tänker dom? Mina grannar....

1 kommentar:

  1. Sånt vill man verkligen inte styra med. Jag säger detsamma - Hur f..n tänker folk?? Sååååå irriterande!! Stå på dig och i värsta fall får du ringa Grannfejden ;-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails