lördag 3 december 2011

Patientskadeförsäkring

Jag visste inte att skada kan anmälas...
Eftersom jag inte hade någon egen sjukförsäkring när skadan inträffade anmälde jag det inte.
Nu, tack vare en kommentar på detta inlägg, får jag info jag önskar jag fått för länge sen.
Jag har nu mailat patientnämnden och bett om hjälp.
Har läst mej till att skada ska anmälas inom 3 år, men med en yttersta tidsgräns på 10 år.
Min sfinkterruptur upptäcktes 2006 och opererades 2008.

Jag hoppas verkligen jag får hjälp...
Skadan gjorde att min IBS blommade upp. All ångest och oro över att kanske inte kunna hålla mej gjorde att stressen alltid var där. Och blev värre och värre. En stress som gjorde magen mer och mer orolig.
Jag lider fortfarande. Är fortfarande rädd trots att jag efter operationen troligtvis är återställd. Men jag vågar inte lite på det... Jag vet inte längre hur det ska kännas och vad som är normalt.

Om nån har erfarenhet och vill dela med sej tar jag tacksamt emot info!
Skriv en kommentar eller maila: gofis@hotmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails