måndag 19 december 2011

Krasch!

I godan ro sitter jag på kontoret med några deltagare.
Vår utsikt är parkeringsgaraget där min bil står.
Ser en bil komma i full karriär. Svänger tvärt. Krasch!
"Hoppsan!" säger vi. "Bäst att gå ut och kolla läget."
Jag som har en bil som inte går sönder. Äntligen. För första gången på väldigt länge. Jag har nu en bil som är pååkt!!! Det var MIN bil som var delaktig i krasch-ljudet!
Gamla tanter ska inte köra bil!!!
"Jag tog visst kurvan lite olyckligt... Min man säger alltid att jag är dålig på att ta ut kurvorna." Ja just det...men den här gången hade hon behövt hålla IN i kurvan!
Smidigt med försäkringsbolaget gick det i alla fall. Vi hade samma bolag. Allt fixat på telefon. Och till verkstan hann jag också, för fotografering och beställning av delar. Lagning efter nyår. Ny skärm och riktning/lackning av dörren.

Suck...eller mer rätt: FAAAN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails