torsdag 22 december 2011

Dan före dan före dopparedan

Eftersom kroppen vaknade redan klockan 6 (?) skred jag till verket och genomförde det som jag lite smått hade tänkt på.
Nej. Jag har inte städat.
Vi åt frukost och drog iväg till grannstan. Anlände lagom till öppningstid.
Inhandlade de sista "onödiga" julklapparna på en affär.
Köpte inget (!!!!?) på en annan, medans barnen tvångsfikade yoghurt i bilen. (Jo då, här är det en som inte åker längre sträcka oförberedd!)

Sen bar det av genom vidrig trafik. Slutstation: Leklandet.
Anlände kl 11. Avresa kl 13. Däremellan hanns det med en massa lek, skrik, skratt och lunch. Noterade att jag inte tål hoppborgar. Fick både sjösjuka och sjöben. Tog säkert 5 minuter efter avklivningen innan jag var "normal" igen.
Noterade också att det var pappa-dag. Jag var ensam mamma på bygget.
Nånstans där i allt hoppande och tjoande tror jag banne mej huvudvärken försvann. Hade jag vetat det hade jag åkt dit redan i måndags!

Lillebror jobbar sej snabbt uppåt på julklappslistan. Storasyster nedåt...den lilla apungen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails