tisdag 20 december 2011

God dag

Påfyllning av snäll-medicin via ett stick i rumpen-stumpen. P-spruta alltså. Som jag alltså blir snäll(are) av.
Så nu är väl julen räddad kan jag tro... :)

God vän hämtade storasyster från skolan så hon fick leka med äldsta kompisen. Alltför långt emellan gångerna vi får till det, tyvärr.
Annan god vän vaxade mina armhålor fast hon egentligen inte jobbade. Och lillebror fick stund att leka med hennes barn.
Och mat fick vi alla!
Kram!!!! <3

Sen innebandyträning. Och huvudvärk. Och magknip.
Iskallt ute. -15
Mer magknip. För att jag ätit nån annans mat, troligtvis...som dessutom var jättegod... :(
Mer huvudvärk.
Storasysters huvud värker också. Ber om alvedon. Säger plötsligt att eftersom hon lärt sej svälja tuggummi (!?) kan hon svälja en tablett istället för att ta flytande. Hon som precis lärt sig ta flytande utan att få det utblandat i saft...
Men hon gjorde det!!! Lätt som en plätt! Den som vet våndan och ångesten vi gått igenom, med mediciner hit och dit, förstår min glädje över en självmant svald halv alvedon. Kärlek! Och en liten försiktig utandning. Och ett litet, litet läkande stygn i sargat mammahjärta...

3 kommentarer:

  1. skönt att höra att det kom ett stygn på sin plats, skönt för er båda :-)
    De där stygnen är obeskrivliga men mycket mycket värdefulla. Kanske slipper du stygnen en dag också och bara har kvar ett ärr. Kram till er alla :-)

    SvaraRadera
  2. bara i det jag skrv här ovan är inte bara. det är nog så svårt att bära på ärr. men jag tror att du förstår min andemening.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails