måndag 30 december 2013

Slackerledighet




Ledig sen fredag innan jul.
Så ledig att jag har svårt att sova på nätterna.
Om man inte gör nåt blir kroppen inte heller trött. Så enkelt är det.

Det jag gör är i alla fall att äta. Tydligen Och med en ämnesomsättning som för tillfället inte funkar har det resulterat i en chockerande viktuppgång. 6 kilo på en månad! Hur motiverad blir man av sånt...?
Senaste tidens matvanor i kombination med kroppens rökavvänjning (ja...igen...) gör att jag luktar illa. Riktigt illa. Det är f-n katastrof... Tarmen/magen funkar inte. Kvällarna är värst.
Det är i sånna här "skov" jag påminns om en stor orsak till varför jag har svårt att släppa in folk (både i huset och i mitt liv). Det är en riktig plåga...och att sen inte kunna göra nåt åt det...
Funderar på om en fasta vore nåt...? Rensar det kropp/tarm tro... Behöver en "omstart" annars vette sjutton hur jag ska kunna jobba...

Läser förresten på Wikipedia vad slacker betyder:
"En typisk slacker karaktäriseras av ett statiskt, oentusiastiskt uppträdande som manifesteras i ett uppenbart avsaknad av att "ta tag" i saker. 
Denna avsaknad av motivation representeras ofta av arbetslöshet eller en anställning som kräver minimal ansträngning."

Hmmm....det där sista stycket stämmer då inte! ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails