onsdag 10 april 2013

Blodet rinner...

Det var mörkt.
Nånstans långt borta hörde jag något som drog mig upp från sömnen.
Någon viskade "mamma...mamma...mamma...."
Förstod tillslut att det var brunetten. Och att hon inte låg bredvid mig.
Famlade mig upp i mörkret.
"Här mamma...här..." viskade hon.
Inne i badrummet. I mörkret. På knä. Lutandes över toaletten.
Tände lampan. Hela toaletten full i blod. Hennes båda händer. Munnen och hakan.
Såg ut som en massaker.

Hon är väldigt lik sin farmor. Och har tydligen även ärvt detta. Att blöda näsblod. Ett mindre rolig arvegods.
Och så otäckt att börja blöda mitt i natten!
Hon hostar så blodet rinner. Flera gånger per dag. Och nu också på natten.
Och hos vårdcentralen säger de att läkarna inte längre vill skriva ut hostmedicin. Det finns inga belägg för att det ska vara bättre än att dricka vatten. Jo då! Kom gärna hit på studiebesök! Tur att jag själv har cocillana och kan dämpa hostan hos båda mina barn!

UPDATE: En förstående AT-läkare hade skrivit ut cocillana åt oss! Jippie! Ibland händer det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails