lördag 20 februari 2010

Ensam!

Min alldeles egen lilla lortunge tyckte dagen skulle börja 06.30 men det kunde han ju glömma! Ignorerade hans rop tills klockan 8. Nån måtta får det ju vara! Han sover i spjälsäng fortfarande och vill INTE ha en stor säng. Ganska praktiskt på många sätt med spjälsäng, för han vågar inte kliva ur själv, den lilla fegisen. Men ibland önskar jag att han gjorde det...trött mamma orkar inte gå upp alla gånger. Hade varit bättre om han kunde komma istället för att ligga där och ropa och ropa och ropa...

Har varit trött och oengagerad mamma idag. Och han har haft alla myror som finns på planeten i sina brallor...
Igår bjöd jag till lite. Vi fiskade. Inte ute alltså. Han satt i sängen och jag låg under i kojan. Han slängde ner fiskelinan (en av storasysters sondmatnings-slangar) och jag knöt fast leksaker som han sen drog upp. Vi höll på i över en timme. Många stora fiskar blev det. Å varje gång myste han och viskade: "Mmmm så pännande. Undra va de bli..." Min lilla gofis...
Men idag har jag som sagt inte haft nån ork...blir lessen på mej själv att jag inte kan ta mej för nåt med honom. Det enda jag gjorde var att räkna timmarna tills jag skulle lämna honom hos exet.

Fick goa kramar av storasyster. Hon var pigg och glad. Full fart. Så skönt att se henne skina och skratta och le som hon brukar.

Ute yr snön. Kommer inte så mycket, men det driver desto mer. Å i drivorna är snön tung! Pust!

Testade den sociala biten när jag lämnat av lillebror. Hängde hos en kusin i några timmar. Skönt med nån vuxen att prata med. Nån som förstår mej. Vi är ganska lika, hon och jag.

Nu väntar jag på Melodifestivalen. Kanske ska jag till och med öppna vinflaskan som står i skafferiet...innan den möglar :)


2 kommentarer:

  1. Känner mig också så ibland, trött och orkeslös, skulle vilja orka så mycket mer...Men jag tror det är ganska normalt att känna så, när man lever i en sån tillvaro, som du och jag gör (med cancersjukdom).

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att det finns fler som inte orkar alla gånger.
    Har så dåligt samvete för lillebror hela tiden. Han hinns inte riktigt med. Kanske därför han är så utagerande hela tiden...?

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails