måndag 14 maj 2012

Steg ett!

Äntligen har jag kommit till skott med det jag tänkt på länge.
Idag togs första steget mot att bli blodgivare!
Vet inte ens vilken blodgrupp jag har, så bara det blir spännande att få reda på.
Storasyster fick blod flera gånger när hon var sjuk och ända sen dess har jag tänkt att jag vill bidra. Har ju sett på nära håll vilken hjälp det ger.
Varannan vecka jobbar jag ju också i lasarettsbyn så då passar det ju perfekt! Det är så trist att dom slutat med blodbussarna. Är säker på att många fler skulle vilja bidra.

2 kommentarer:

  1. En stor god gärning!!! =)

    Vi vet ju verkligen vilken nytta det gör!

    SvaraRadera
  2. Du gör många goda gärningar!!!=) Blodgivare är verkligen en sådan.
    Dessutom skickar tröstisar till någon i cybervärlden.;)
    Vi tackar jättemycket för brevet vi fick i brevlådan idag. Kommer vara till stor tröst för storasyster. Har suttit med ett leende på läpparna hela kvällen för att det finns så omtänksamma människor som du!=) Tror faktiskt storasyster kommer längta lite efter attfå ta första sprutan när hon får se tröstisarna.;)
    Stor kram och tusen tack!!!
    Anneli

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails