onsdag 30 maj 2012

Rubrik-torka...

Avslutar dagen med F-klassernas sångkonsert.
Storasyster sjöng för allt hon var värd tillsammans med alla de andra. Underbara barn.
Lillebror njöt i fulla drag och sjöng med, sittandes på exets axlar för bästa vy.


När hon sen efter konserten kröp upp i mitt knä såg jag hur slut hon var. Helt utpumpad. Nära tårarna. Utmattad. Både av lång dag och oro...

Det första hon sa när hon vaknade från narkosen var:
"Hittade dom nån dum knöl som inte ska vara där?"

Vi höll god min hela tiden vi var där. Vad annat kan man göra...
Försökte vara "normal" men stannade inte för att prata med nån. Ville bara hem. Såg en av mina goda vänner, men smet undan... Förlåt...såg du min flykt hoppas jag du förstår. Ville inte gråta...

Ont i magen. En massa tankar jag försöker tränga undan. Ändå sipprar dom igenom.
Om man utgår från det värsta kan det ju bara bli bättre!? Man blir inte besviken.
Eller...??
"Men du, tänkt positivt!" är kanske din tanke just nu. Men det är inte så lätt. Jag vet för mycket...

6 kommentarer:

  1. Tänkte också...bäst att inte hälsa...kan inte hålla mig...du vet...♥
    Fan skit i å va positiv här! Här måste du väl få ut det hela...! Tror inte att någon misstycker...i så fall kan dom ju sluta läsa.
    Hur kan man vara positiv hela tiden när man är så orolig för sitt barn att man bara vill gå under liksom... Nä, någonstans måste det ut. Så KRAM på dig!!

    SvaraRadera
  2. Nä känn inget krav på att vara positiv!!! Bloggen är ditt andningshål och här måste du få vara precis så positiv eller negativ som du känner dig utan att behöva känna att någon dömer dig.


    Många kramar till er!

    SvaraRadera
  3. Vet så väl hur du känner dig. Jag är en av dom som vet. Vet hur skräcken klättrar i ådrorna. Lider med dig. Min dotter förlorade kampen mot en elak Wilms. Sorgen och saknaden växer hela tiden. Men en sak är lättare nu. Skräcken är borta. Jag är inte rädd längre. Och det är trots allt en uns av befrielse i allt det hemska.

    Håller tummarna stenhårt för positiva besked på fredag!

    FUCK CANCER!

    SvaraRadera
  4. Kramisar till dig som gör så gott man kan!

    SvaraRadera
  5. Håller tummar och tår för att det inte är några elaka knölar som ska vara där...

    SvaraRadera
  6. Skickar många kramar till dig... håller tummarna så hårt jag kan för att ni får ett bra besked imorgon! <3
    /Jennie

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails