söndag 6 maj 2012

Man kan ju undra...

Vi äter kvällsmat. Lillebror pratar med sin pappa i telefon. Plötsligt säger han:
"Pappa veeet du? Mamma har en pojkvän!"
Jag sätter maten i fel strupe!
WTF!!!???
Sen ser jag. Lillebror har fått ögonen på den gamla medaljongen jag hittade bland mina smycken. Den medaljongen i vilken jag har ett kort på ungdomskärleken. Min pojkvän. Anno 1989, typ.
Hör att exet harklar sej i andra ändan och skrattande frågar vad den pojkvännen heter då. Undrar vad han tänkte just i den sekunden! :-)
Skrattar så jag kiknar ur! Och förklarar för exet. Inte för att jag måste förklara. Men sanningen måste fram. Här pojkvännas inte!

Undras vilka fler lillebror ska deklarera detta för? Den lille humoristen... :-)))

5 kommentarer:

  1. När Thilda var liten så önskade hon sig ett syskon, jag sa det går inte. Först måste man ju ha en karl.

    Ganska snart efter jag hade träffat Jonas kom en förskolepersonal smygandes i hallen och ville fråga lite hur det var och så.
    -Thilda berättade på samlingen att hon skulle få ett syskon. Hoppas allt går bra och lycka till, viskade personalen som vi också känner privat.
    -Öööhhhh, nej du har just nu gått på ett barns stora fantasi och önskan.

    Ingen på förskolan kunde ana att Thilda skulle narras, hon var liksom ordningspolisen och den som alltid stog för det sanna och uppriktiga. Aldrig någonsin skojade till det eller fantiserade så de köpte ju detta med hull och hår så klart.

    Jag hade träffat Jonas så kort tag att om jag nu hade varit gravid så hade jag då inte hunnit fått reda på det själv änns. Men jag hade ju i alla fall en karl :-)
    Vi har skrattat åt detta många gånger må du tro.

    När jag sen blev gravid på riktigt långt senare så hade Thilda räckt upp handen på samlingen igen, den här gången berättade hon att hon skulle få en lillebror och han skulle heta Jesus. Den lilla fantasin var det ingen som gick på. Och det tycks vara något med henne och det där med barn, så troligen så kommer jag inte riktigt lita på henne den dagen hon kommer och säger att jag ska bli mormor. Men då får hon då skylla sig själv ;-)

    SvaraRadera
  2. Hahaha vilken gullunge!
    Du kanske ska kolla upp den där doffsingen från 80-talet, han kanske är en het kandidat ;-)

    SvaraRadera
  3. Den pojkvännen ska INTE kollas upp. Jag vet att han har familj. Dessutom räcker 5 år av mitt liv... Han var en prövning och jag lärde mej mycket. Vill inte ha en repris... :-)

    SvaraRadera
  4. Ha, ha. Det är rart med barn och vissa "sanningar" dom väljer att leverera! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails