torsdag 24 maj 2012

Dagens bilfix

Först på agendan stod bilbesiktning.
Ärrad av forna dagars återkommande 2or är jag alltid lika nervös när jag åker dit.
Men nu har jag en Toyota.
Nemas problemas! Utan anmärkning!


Men inget nemas utan problemas...
På vägen hem hörde jag ett ljud jag hört förut. Det poppade till liksom.
Och jo då...väl hemma hade det hänt igen. Det "plogblad" jag drabbades av runt valborg gjorde sig återigen påmint.
På gamla bilar finns inga sånna här finesser. Men nya bilar år utrustade med diverse skyddsplast på undersidan. Skyddsplast som kan gå sönder och bitvis åka ner. Som ett plogblad.
Har fått det fastsatt förut. Men nu rann bägaren över!
Lyckades dock hejda mej något och ringde auktoriserad bilverkstad och bad om råd.
"Nej då, den kan du ta bort utan att det gör nåt." sa den kunnige verkstadsmannen. En ung, trevlig kille på Toyotaverkstaden som jag haft att göra med förut.
"Bra!" sa jag. "Då river jag bort skiten!" Då skrattade han gott. Ännu en gång chockad av mitt språkbruk... :-)

Färdigplogat!
Nu är skiten borta! Med hjälp av en sekatör! 
Man tager vad man haver! :-)

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails