tisdag 1 november 2011

Sakta men säkert

Det går framåt.
Bordet är färdigskrapat.
Trots en ofrivillig paus när strömmen gick (i hela kommunen) och var borta ett tag. Höll inte på att hitta ur garaget! Jisses så svart det blev! Garaget ja. Jag slutförde alltså skrapningen i garaget för att slippa pipandet från brandvarnaren =)
Har också hunnit med att grundmåla. Med spärrgrund, så nu stinker det här inne. Igen.
Ev blir det en hylla under också. Men inte helt säkert. Och den kan jag sätta dit när som helst, så det är ingen brådska.

Hyllorna jag tog hos mamma är klara. MEN nu upptäckte jag såklart att ena gångjärnet är nernött och funkar inte mer... 
Fanns det fler hyllor med dörr? Mamma?

Mitt soon to be vardagsrumsbord! 
Endast 20 kr!
Eller: Plus arbete och färg. Så på en höft sisådär 1000kr om jag betalar mej själv en skälig lön.
Vem f-n sa att det var billigt att renovera möbler!?

2 kommentarer:

  1. Hejsan,
    det är minsann en oväntad kostnad att renovera möbler, men väldigt inspirerande! Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.
    Maila mig på vendela.byggla@gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

    SvaraRadera
  2. Superfint blir det! Men nej det är verkligen INTE billigt att renovera möbler, färge är ju as dyrt:-(
    Kram K

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails