måndag 4 juni 2012

En skänk från ovan!

Innan jul fick jag av en tillfällighet, via bloggen, reda på att skadan jag fick vid storasysters födelse kunde anmälas till Patientskadeförsäkringen. Jag fick då en ganska kraftig sfinkterruptur som inte upptäcktes förrän långt senare.
Så jag gjorde det. Anmälde.
Idag kom ett tjockt kuvert i brevlådan.
Läste. Läste igen.
Grinade.
Jag får ersättning! Baserad på att det tog så lång tid innan upptäckten, skadans omfattning samt tiden det tog innan operationerna var gjorda. För sveda och värk osv.
24'500kr!!!
Mitt eviga tack till dej, Karin, som mailade och gav mej mer information!!! Hoppas också du får/fått hjälp!
Jag hoppas detta också kan vara en push till alla ni andra där ute som tiger och lider. Pengar är inte allt, men ett plåster på såren i alla fall.
Att inte få nån "ordning på underredet" efter förlossning betyder att nåt gått snett! Och det ska man inte skämmas för! Be om hjälp!

Dessa pengar kunde inte ha kommit lägligare! Att ha sjukt barn kostar pengar. Mycket pengar.
*gråter lite till...*

5 kommentarer:

  1. Kanske borde jag oxå anmäla??? Fast att de opererade direkt så är jag ju ändå inte "helt frisk" därnere...:/
    Läcker fortfarande och enligt den läkaren jag var hos för några veckor sedan så är det pga av Alfreds förlossning...
    Tack för tipset!
    Kram till dej fina... Tänker på er hela tiden <3

    SvaraRadera
  2. Åh min vän, så glad jag blir för din skull.... Du är SÅÅÅ värd detta efter dina sviter av ett trasigt nedre - och inre. För det blir ju så när ingen tar en på allvar eller förstår hur illa det är......

    Och som sagt... pengarna kunde ju inte komma lägligare.

    Mina tankar finns hos er.

    Kram! <3

    SvaraRadera
  3. Bra med pengar! Ger möjlighet att välja många bra saker i sommar, både för dig själv och ungarna. Tänker på er massor. Så klart.

    SvaraRadera
  4. Härligt!!! Helt enkelt underbart!!
    Tänker så mycket på er! Kramar i massor!

    SvaraRadera
  5. Suveränt och helt kanonbra.. och lägligt. Blev nästan lite rörd
    själv när jag läste, så sitter just nu med blanka ögon och är
    glad för eran skull. Tänker på er ska du veta.
    Kramar till Er.. i massor

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails