söndag 10 februari 2013

Va?

Jag hade en jack russel. En tik. Den var en riktig liten dryging och sov varje natt i en kartong inne i en garderob, för att den inte skulle ställa till nåt om nätterna.
Hur som helst. Livet var som det var och plötsligt glömde jag bort min vän. I ett par dagar var hon instängd i garderoben. När jag plötsligt kom ihåg henne möttes jag av en sorglig syn...
Hon låg där i kartongen på sin filt, ihopkurad och nästan alldeles kall. Andades knappt. I panik hade hon gnagt av ena frambenet som låg där bredvid henne, alldeles skrumpet. Försökte få liv i henne genom att försiktigt spruta in små vattendroppar med en liten sprutflaska. Alldeles uttorkad...

Sen vaknade jag. I panik!
Resten av natten har spenderats i oro. Halvt i drömmar, halvt vaken. Funderandes kring vem jag egentligen är. Är jag verkligen så hjärtlös? Oroväckande...

1 kommentar:

  1. Nämen usch så läskigt!
    Jag drömde när jag var gravid att jag hade fött bäbisen, men visste inte alls hur eller med vad jag skulle mata den, så det fick bli päronfestis :-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails