söndag 17 februari 2013

Känns som jag läst det...

Helgen har gått i måttlighetens tecken.
Tjaaa...jag har lagat en massa mat och fyllt upp frysen med dosor. Men förutom det har jag ägnat mig åt läsning. Måttlighet i den bemärkelse att jag alltså suttit på rumpan eller legat på rygg i stort sett hela helgen.

Har plöjt igenom "50 nyanser av honom". Fast jag egentligen inte var intresserad. Men föll för frestelsen. Man vill ju veta vad alla pratar om liksom. Vara kulturell. Om nu denna bok hamnar under kultur...!?

Om jag tänker skriva en recension? Nope. Jag tänker skriva en liknelse.
Jag har läst detta förut. Inte exakt detta såklart. Men liknande. Samma hajp bland läsare. Samma skräckblandad förtjusning. Det jag pratar om ägde rum på 80-talet. Ni som är i min ålder och äldre vet vad jag pratar om. Hollywoodfruar såklart. Och nu menar jag inte Maria "Queen of Tassels" Montazami. Jag menar Jackie "Queen of Bonkbusters" Collins.
Så det kanske blev typ en recension. För vissa av er. Sorry...eller... you're welcome! ;-)
Och med hänvisning till mitt senaste inlägg och till liknelsen här ovan: Ja. Jag hade rätt. Det var tantsnusk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails