lördag 25 augusti 2012

Plus och minus

Jag kan räkna upp många plus med att bo i ett "eget" litet hus med en stor gård.
Jag kan räkna upp många plus med att vara singel.
Men idag känns det minus...
Idag, en dag med fint väder. Idag påbjöds gräsklippning och annat utomhusgöra som väntat länge.
Och själv är (bäste dräng) enda piga.
Barnen får stå åt sidan. Barnen som velat besöka byns gatufestival.
Nej. Mamma måste...
Så idag hade jag velat bo i lägenhet.
Idag hade jag velat haft en man (dräng).
Eller...nej...jag bara skojar.
Snart flyttar vi till boende med liten gräsplätt. Det blir bra.
Dessutom finns nog inte den man som står ut med mej. Jag är svår. Men bra på att vara min egen! :-)

2 kommentarer:

  1. Jag säger som Heidi Andersson sa i sitt sommarprat, att det är bara starka män som kan leva med starka kvinnor! Och med det menade hon inte fysisk styrka. Tycker det ligger mycket i det! :) Ha det gott och fortsätt vara som du är dvs helt fantastisk!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails