lördag 4 augusti 2012

Input på output

Pratar lite skit med en vän.
Skvaller, ni vet.
Smaskigt sådant :-)
Jag fäller en lite vass kommentar om en person vi pratar om.
"Oj då! Det var inte likt dej att säga nåt dumt om nån!" säger vännen.
"???"
"Jo, jag brukar tänka på att du jämt kan hitta nåt snällt att säga om alla."

Är det så? Jo, kanske... Jag försöker.
Allt som hänt de senaste åren har gjort mej ödmjuk och medveten.
Och på det har jag ett jobb där jag varje dag träffar människor i ofta utsatt position.
Jag vet att allt inte alltid är vad det verkar. Under ytan finns ofta ett öde som kan ha varit omöjligt att påverka.
Så det tänker jag ofta på när jag hör skvaller om "folk" på byn. Vem är vi att döma egentligen? Vad vet vi om vad som pågår innanför dörrarna? I själen?
Så ja, jag försöker tänka att det finns en orsak till att människor är som de är.

Gissa om jag blev glad att få den input'en! Att det finns de som hör att jag försöker!

Men ibland, då är det skamligt smaskigt med lite skvaller! :-)
Jag är den första att medge att jag har fördomar om mångt och mycket. Många.
Kan ofta rapa ur mej både det ena och det andra.
Men jag är medveten om det. Och det är det viktiga!

2 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails