fredag 25 december 2009

Tjockare än tomten...

I morse hämtades barnen av fadern för att fira ännu en "julafton" med hans familj. Storasyster var snabb med att tala om för pappa att hon berättat för tomten att Lillebror slagit henne med en spade. Det sa hon direkt tomten frågade om det fanns några snälla barn där :) Inte alla som firar julafton som 4-åring med blåtira :)

Sen bar det av till min pappa för att äta mer julmat med den sidan av släkten. Båda bröder på plats med respektive. En syster saknades. Så nu mullrar magen igen å jag är om möjligt ännu tjockare än tomten. Men jag fick äntligen äta ris a la malta! Smaskigt!
Det var härligt att se en växande mage. (Å jag menar inte på bröderna...) Brings back memories...Hade gärna varit gravid igen. Å en till bebis hade väl varit helt okej...om nån annan tagit hand om allt det jobbiga... :) Nej, jag är för gammal. Här ska inga fler bebisar göras!

Saknar barnen. Det blev väldigt tyst...å ensamt...Ensamhet är väl ingeting jag lider av så, men barnens sällskap saknar jag. Fick i alla fall prata med storasyster i telefon. Hon berättade att hon träffat tomten och tomtens häst. En riktig höjdare!

Ute stormar det...snön bara yr. Får nog ringa efter plogning imorron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails