onsdag 23 december 2009

Julstämningen infinner sej sakta men säkert

Helt oväntat har faktiskt även jag fått känningar...julstämningen infinner sej sakta men säkert. Tror den kom när jag såg lillebror hålla på att helt tappa fattningen bland paketen under vår lilla jul-en. Han hade blank blick och tittade på alla paket om och om igen. Tänk om man kunde få känna så igen, om så bara för en liten stund.
Julen för mej är annars bara ett stort stressmoment. Hatar att alltid känna att jag inte räcker till, inte hinner spendera tid med alla jag vill. Å alla säger att jag inte ska känna mej stressad. Att jag inte behöver komma...jo men det är ju enkelt...hur suddar man bort viljan att vara med nära och kära?? Hur räcker man till?

Har spenderat eftermiddagen hos pappa och sambo. Lite dagen-innan mys, men hemlagad tomtegröt, skinka, leverpastej och hemgjort knäckebröd. Mums! Till och med storasyster mumsade och åt knäcke och pålägg.

Hon har för övrigt "bara" hulkat ett par gånger idag. Kanske gör nya medicinen nytta? Hon har fått cortison som komplettering till den vanliga illamåendemedicinen. Imorron bitti ska jag försöka ta mej upp så jag kan ge henne den innan hon vaknar. I morse spydde hon upp det mesta...Ingen medicin gör ju så mycket nytta om den ligger i spypåsen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails