måndag 23 juli 2012

Jobba jobba jobba

Pepp på att jobba idag?
Nej.
Har jag sovit gott inatt?
Nej.
Men dagen har gått fort i goda vänners lag. Och ny rumskollega har jag fått. Som jag tjatat öronen av... Men det får jag! Säger hon i alla fall... :-)

Liiite besviken blev jag dock. Ingen har tagit fasta på den "regel" jag försökte införa sist jag jobbade - smaskigt fika ska finnas! Trots att jag bjöd på både bullar och muffins. Stampade lite i foten och krävde att regeln skulle spikas. Det pratades då lite lätt om nån sorts bak-jour...!
Jag tror fullt och fast att fika gör att vi mår bättre! Och eftersom det är jour och regler och bestämmelser om och kring allt som händer på jobbet, behövs det avkoppling. Så en bak-jour låter toppen!
Jag ger mej alltså inte! Fika är bra för vänskap och välmående! Så jag bakar igen! :-)

2 kommentarer:

  1. Hm, vi borde nog jobba på samma jobb du och jag... Kallades för fikadrottningen på det förra ;) För självklart gör fika att vi mår bättre! Hoppas dina kollegor hänger på, så att en "bak-jour" blir verklighet!!

    SvaraRadera
  2. Gillar att baka men får ont i magen och luktar illa av att äta det.
    Njuter istället av själva bakningen och av att titta på dem som äter. Dubbel njutning liksom :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails