lördag 1 mars 2014

Ett I-landsproblem

Min traktörpanna drog idag sin sista suck.
Botten är död. Döden kom ganska snabbt. Det är bara de sista kanske 3-4 gångerna som gett vissa hintar om det oundvikliga.
Den har tjänat mig väl. Skulle nog tippa på att jag var strax över 20 när jag fick den. God kvalitet och varsamt användande.
Den har gjort sitt alltså.
Så nu måste jag köpa en ny!
Gaaah! Och ganska snabbt måste det ske! För här lagas inte mat i nån mängd som får plats i nån liten stekpanna... Tips på nån bra variant mottages tacksamt.

2 kommentarer:

  1. Efter att ha fått köpa stekpanna lite för ofta de senaste åren (då såna som ansågs vara av "bra" kvalité), så hittade vi dessa. Lite omsorg i början och sen blir de bara bättre och bättre ju mer de används. Brukar kallas restaurangpannor. Det bästa är att du kan använda redskap i alla material i den!! (Finns på bland annat Mansion och Cervera)
    http://foodpassion.se/?p=3505

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset. Snålvargen letar vidare...;)

      Radera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails