lördag 3 augusti 2013

Sol, bad och lite gnäll

Gårdagen spenderades i plurret. Hela dagen. Hela familjen. Bara en lunchpaus. Härligt! :-)
Hade egentligen tänkt ta bort bassängen nu när barnen blir borta en vecka, men den får nog bli kvar... Det var helt underbart att ligga där och guppa på luftmadrass och sola!


För övrigt fortsätter min mailkontakt med Bemz angående soffklädseln.
På bilden nedan kan ni ju se... Fåtöljen är tvättad. Viss skillnad...eller hur!!!
Bemz menar att jag ska tvätta klädseln (enligt deras tvättråd) och att detta ska/bör avhjälpa att den drar åt sig ludd, damm m.m. Har också fått rådet att spraya med antistatspray eller lite sköljmedel.
Fåtöljen är nu alltså tvättad, strykt (för att återfå fläckskydd) och sprayad med sköljmedel.
Har även skickat samma bild till Bemz.
Som kompensation har jag hittills fått beställa tre kuddfodral i olika mönster. Och det var ju snällt. Men...
De åberopar att luddiga kläder och husdjur kan få klädsel att bli såhär. Men vi har varken luddiga kläder eller husdjur. Och jag tycker inte vi är en särskilt smutsig familj... Fick klädseln i slutet av maj. Två månaders användning alltså. Tror snart jag drar på den vita klädseln igen... Den drog då inte åt sig allt!
Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails