söndag 22 april 2012

Heeeelt slut...

Runt 4½ timme tog det.
Ibland undrar jag hur jag tänker... OM jag tänker...
Fick med ett gudsord under arbetets gång. Tydligen helgade inte Jehovas vilodagen utan var ute på promenad och spred herrens väl och ve över lilla byhålan. För döva öron.
Under arbetets gång fick jag också den glada nyheten att årets majbrasa är inställd. Toppen! Så nu har jag gräsmattan full i ris som inte kan fraktas till tänkta brasa. Vad annars... Så nu var jag tvungen be om hjälp. Vilken jag inte riktigt gillar att göra. Har i alla fall ringt "vaktmästar'n" och väntar nu på släpvagn för riskörning till nån bra skogstipp.

Har värk i hela överkroppen. Både bak- och framsida. Särskilt bröstmusklerna. Så nu kanske "hängpåsarna" fick sej ett lyft. Händerna har tappat gripförmågan. Orkade knappt lyfta häcksaxen in i vedboden igen.
Min statusrad på FB: "Friskis&Svettis hit och powerbox dit. Klipp ner 9 meter spireahäck på "old school-sätt", manuellt med häcksax, så ska ni få känna på trött kropp och träningsvärk. Nu ska jag lägga mej ner och dö lite..."


Sur på mej själv över att aldrig planera klart innan jag agerar. Men lite nöjd ändå! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails